The Boys (1 temporada)

2020-08-25

El món dels superherois, com ja vaig comentar en parlar de The Umbrella Academy, té dues vessants, podríem dir que la clara i la fosca, la segona de les quals és la que cada vegada s'explota més a nivell televisiu i cinematogràfic ja que, no ens enganyem, és més atractiva, com en gairebé tots els gèneres. Aquesta sèrie que ofereix Amazon PrimeVideo no es queda curta i encara que la seva temàtica no és nova, dóna un pas més enllà i proposa uns matisos interessants.

L'argument de la sèrie creada per Eric Kripke, Evan Goldberg i Seth Rogen el 2019 se centra en l'existència de superherois arreu del món que s'han convertit en un gran producte comercial, explotat per una empresa privada que treu beneficis de màrqueting i de contractació d'aquests personatges amb poders sobrehumans. La màxima representació d'això són els Seven, el grup d'elit format per set superherois i superheroines, seleccionats entre tots els altres, salvadors del món. L'home invisible amb pell de diamant, un Superman, una guerrera indestructible, l'home més ràpid del món, una variant de Aquaman i el misteriós Dark Noir, als que s'ajunta la recentment seleccionada Starlight (Erin Moriarty) que, només entrar amb tota la seva il·lusió, veu com tenir poders suposa el que, amb tota lògica, suposaria més enllà de la banda clara: abusar-ne. Efectivament, els súpers han descobert que tenir poders i a més ser venerats per tothom, els permet fer el que vulguin, ser pràcticament inviolables davant la llei i, a més, si volen atrapar-los, no podrien, per alguna cosa tenen els seus poders. Davant d'aquest poder corrupte, la Starlight es plantejarà els seus dilemes alhora que Hughie (Jack Quaid, fill de Dennis Quaid, té les mateixes expressions peròsembla millor actor), s'uneix a una banda de persones (anomenades The Boys) sense poders per lluitar contra aquests superherois, després que A-Train (Jessie T. Usher) amb la seva supervelocitat, mati a la seva noia. L'empresa privada que porta els superherois està dirigida per l'estrella d'aquesta sèrie, l'actriu Elizabeth Shue, guanyadora d'un Oscar per Leaving Las Vegas (Mike Figgis, 1995).

El terreny que explora The Boys, que com he dit no és original, planteja al meu entendre el dilema principal de com combatre a un enemic indestructible, encarnat principalment per Homelander (Antony Starr) que té els mateixos poders que Superman sent gairebé immortal, quan aquest s'adona que és més poderós que tot el sistema que l'ha creat. A més, The Boys juga amb el fet que, si tothom adora als superherois i per a més inri són un negoci espectacularment rendible, donen esperança i et permeten tenir enganyada la gent amb missions programades, com se'ls domina? En tercer lloc, però no el menys rellevant, és veure que els teòricament bons, aquest grup sense poders que lluita contra l'enorme empresa i els seus productes, no poden vèncer des de la bondat i la correcció, sinó que han d'actuar d'una altra manera, també fosca, per acabar amb la foscor. La foscor venç a la foscor? Suposo que guanya la que sigui més profunda.

La sèrie està ben feta, amb pressupost, un guió amb girs i impactes, personatges que evolucionen correctament tot i que alguns ser una mica tòpics, com el líder dels The Boys, Billy Butcher (Karl Urban); no té anades d'olla incomprensibles ni sortides de to que et facin parpellejar intentant veure què dimonis ha passat i l'equilibri entre el que anomenem el bé i el que anomenem el mal, la corrupció del poder i, si no m'han enganyat, la manca absoluta de moralitat en la sèrie, fan que resulti francament entretinguda, a estones divertida i que tot i ser una història ja explicada, l'enfocament original, alguns diàlegs i cert grau de bestialitat, s'acabi la temporada en un tres i no res i et deixi amb ganes de més.